Så typiskt. När badsäsongen är över, barnen stoppats in i skolor och förvaring på fritidshem o dyl, semestrarna slut och regnet kylt ner Höglandet.
Nu går det bra att bada i Ingatorpssjön igen, meddelar Eksjö kommun under tisdagen. Det senaste provresultatet visar att vattnet i Ingatorpssjön har godkänt värde.
Badplatsen har varit avstängd för bad i nästan en måna p g a förhöjda värden av Ecolibakterier som kunnat orsaka magsjuka, buksmärtor och diarré.