Polisen misstänker mordbrand efter att gatukök mitt i Sävsjö brann under natten till söndagen.
Kl 01:10 under natten till söndagen kom samtal in till räddningstjänsten om att en brand brutit ut i en byggnad på Stora torget i Sävsjö. Styrkor från räddningstjänsterna i Sävjö och Stockaryd larmades till platsen tillsammans med ambulans.
Väl på plats bekräftas brand inne i gatukök. Räddningstjänsten släckte ner branden inom en timme. Ingen uppgifter om personskador finns. Däremot har polisen inlett en förundersökning om mordbrand.
Polisen misstänker att någon kastat in ett föremål i lokalerna och att föremål antänts och orsakat branden. Polisen har spärrat av brandplatsen i väntan på en teknisk undersökning. Det finns än så länge ingen misstänkt för brottet.